Hello English Week 3. Klassen

A week full of fun, games and activities

From 16th to 20th May 2022, our 3rd grade students participated in the Hello English Week. In this week, they didn’t have lessons according to their usual schedule, but they were taught by two English speaking teachers. In small groups they created and prepared roleplays, which were then presented in front of our 2nd grade students. We are super proud of our students – the presentations were excellent! Many thanks to Georg Fischer – this week for our students was financed by their generous sponsoring from 2020.

More information about the Hello English week

Eine Woche voll Spaß, Spiel und Aktivitäten

In der Woche vom 16. – 20. Mai 2022 nahmen unsere beiden 3. Klassen an der Hello English Week teil. In dieser Woche wurde der Stundenplan aufgelöst und die Schüler:innen wurden in zwei Gruppen von Englischsprachigen Lehrerinnen unterrichtet. In Kleingruppen wurden auch Rollenspiele selbst geschrieben und vorbereitet, die am Ende der Woche vor unseren 2. Klassen präsentiert wurden. Wir sind mega stolz auf unsere Schüler:innen, die Präsentationen waren großartig! Herzlichen Dank an die Firma Georg Fischer – durch ihr großzügiges Sponsoring aus dem Jahr 2020 konnte diese Woche für unsere Schüler:innen finanziert werden.

Mehr Informationen über die Hello English Week